goodbye fat

Alla inlägg under mars 2014

Av goodbyefat - 30 mars 2014 22:47

Ja det är ju sista dagen jag äter mat på en väääääääldigt lång tid. Jag hade planerat hur jag skulle äta både det ena och det andra, för det skulle ju kanske vara sista gången jag åt det, eller iallafall som jag brukade. Men det blev bara en måltid idag, en pizza. Inget godis, fikar, chips eller en massa annat. Utan bara det...och Fanta. Jag känner mig nöjd med det. Jag känner att jag på något plan har förstått att mat inte är allt här i livet. Jag måste inte äta för att vara lycklig eller glad. Jag skall må bra på andra sätt nu. Det måste bli så.

Så det är med glädje jag sätter igång med min pulver tid imorgon . Den glädjen kommer inte finnas där om 3 dagar, så lika bra att passa på när den infinner sig :-)
Har varit och köpt Modifast för en vecka nu, och jag är lite nervös för om jag kommer gilla det. Jag hatar ju alla sorter av choklad i pulver form, men jag har köpt choklad puddingen, och jag har höga förväntningar på den. Även sparrissoppa och jordgubbs shake. Skall nog blanda veckorna lite, kan bli Naturdiet några dagar också. Det är ganska gott och billigare än Modifast. Måste dricka mitt vatten också. Blir en blandning av vanligt och ramlösa.

En ny vecka, nya vanor, nytt tänkesätt, nytt liv!!

Emma

 

Av goodbyefat - 29 mars 2014 09:32

Ja jag har ju inte skrivit ngt sedan slutet av förra året. För jag kände att jag inte hade så mycket att skriva om just min operation, som denna bloggen faktiskt skall handla om. men nu har jag lite mer information om mitt kommande liv, och jag vill börja skriva ner mina tankar och funderingar nu.


Jag var ju på gruppinfo på sahlgrenska i Januari, och efter ca 3 veckor ringde jag till dom, då jag inte hade hört ngt. Dom sa dock att dom hade så många nya patienter, och att att det även fanns några kvar från förra året som inte var färdiga än. 

Men när jag ringde så hade dom iallafall tagit det preliminära beslutet att jag var godkänd för operation. Det slutgiltiga beslutet tar ju kirurgen som skall operera. 


Jag väntade och väntade, för jag visste ju inte vilket sjukhus jag skulle bli opererad på. Men efter vad som kändes som en evighet fick jag ett papper om att min fortsatta vård skulle ske på SÄS i Borås, och att jag var välkommen på möte nu i slutet av Mars. 


Det var en timmes lång gruppinfo, jag och sju andra och anhöriga ( jag hade mammsen med mig) , där vi verkligen fick the truth om operationen, och det var mycket info. Sedan var det bara att vänta...för man blev inkallad efter en lista, och ingen visste när det skulle bli deras tur. Det var väll det enda jag hade att klaga på. Hade man vetat lite mer om när jag skulle in, hade vi kunnat gå och ta en kaffe, eller gå ut och ta lite frisk luft. Vi bara satt rakt upp och ner, fanns inget vatten, inget kaffe, ingenting. Från 13 till ca 16.20 då jag kom in. Kollade blodtryck,  vikt, lyssnade på lungor osv, och sedan fick jag ett godkännande efter lite snack. Mycket trevlig kirurg och sjuksköterska, även dietisten verkade toppen. Så det känns jättebra att opereras på SÄS.


Bara efter några dagar fick jag ett brev där det stod att jag är välkommen på ett 5-6 timmars besök den 7/4, och syftet med detta besök är att bli väl förbered inför operationsdagen. 

Det lustiga är att jag missade helt att det stod ett datum där....såg det först efter jag läst det 2 gånger.

Jag skall iallafall opereras den 6 maj 2014!

Det känns inte långt borta alls, och jag måste erkänna att det pirrade till lite i magen när jag läste det. 


Ringde runt till nära och kära, och alla blev glada. 

Så nu är det pulverdieten som hägrar. Sköterskan hade skrivit att dom räknat ut att jag skulle börja med pulver efter besöket där, dvs 8/4, men jag hade redan bestämt mig för att börja på måndag, 31/3. Så jag kör på det. Ju mer jag går ner innan operationen, destå bättre är det ju för mig.

Men jag skall inte ljuga, det kommer bli oerhört tufft. Men jag tror också, att eftersom jag har ett mål med det hela, och inte bara pulvrar utan ett tydligt mål, så hoppas jag att det kommer bli lättare än det har varit tidigare. 


Så snart kommer mitt liv att helt förändras....hjälp!


Emma

Presentation


Hej!
Välkommen hit!
En enorm resa har börjat, en resa med hjälp av gbp. Äntligen har jag tagit steget, och kanske vill du följa mig på vägen?

Viktiga datum

Kontaktat vc: 1/11- 13

Telefonmöte vc: 11/11- 13

Läkarbesök/remiss: 19/11- 13

Gruppinfo sjukhus: 9/1-14

Godkänd op:  24/1-14

Godkänd av kirurg SÄS: 24/3

Besök inför op, SÄS: 7/4-14

Operation: 6/5-14 !!

MIn vikt

Startvikt: 140,7 kg

Operationsdagen: 129,7 kg

Vecka 1: 126,9 kg

Vecka 2:

Vecka 3:

Min viktnedgång

Viktmål

Under 120 kg:

Minus 25 kg:

Minus 30 kg:

Under 100 kg:

Minus 50 kg:

Under 80 kg:

Minus 65 kg:

 

Min gästbok

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards