goodbye fat

Alla inlägg den 8 maj 2014

Av goodbyefat - 8 maj 2014 12:14

Dag 2 med min nya mage. Det känns overkligt, samtidigt som det inte känns som att det har hänt. Jag har ju mått oförskämt bra, tror jag, och då är det svårt att förstå att jag har genomgått en sådan stor sak. Men det har ju hänt. Det har jag mina 5 små hål i magen som bevis.


Igår natt sov jag helt underbart, det är ju inte riktigt samma sak som att ligga i en för kort sjukhussäng, även om det var helt ok. Så skönt att komma hem till mamma ett par dagar. Imorgon åker jag hem till mitt, och jag längtar så oerhört efter barnen. Men det har varit skönt att kunna vila som man vill, utan alla måsten. Jag skall bara slappa idag, för sedan är det tillbaka till verkligheten.


Dagarna kommer nog gå ut på att dricka nu iallafall. Har avklarat frukost, med 1 dl lättmjölk och 1 dl proviva. Mellis nr 1 som var 2 dl proviva. Lunch som jag skall smaska i mig strax som består av 1 dl varm soppa, blir mild tomatsoppa för mig, och 1 dl lättmjölk. Sedan blir mellis nr 2 1/2 modifastpåse och 1 dl lättmjölk. Middagen ytterligare 1 dl varm soppa, då skaldjurssoppa, och 1 dl lättmjölk. Kvällsmat blir 1 dl lättmjölk och 1/2 modifastpåse. Utöver det ca 5 dl eller gärna mer vatten.


Frukosten tog ca 50 min att få i mig, och mellisen kanske 30 min. Så det tar sin lilla tid. Men jag vill inte äta för fort och få kramp eller dumping eller något. Det vill man ju undervika till varje pris. Men det känns som att jag dricker hela tiden. Ja så ser min meny ut den närmsta veckan, sedan blir det pure och mjuk mat i 3 veckor, och sedan vecka 5 skall jag gå över till vanlig mat och kosten jag skall leva med resten av livet. Känns spännande att utforma sin nya framtid när det kommer till kost och motion.


Nej nu skall jag sörpla i mig min soppa.


Emma

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Välkommen hit!
En enorm resa har börjat, en resa med hjälp av gbp. Äntligen har jag tagit steget, och kanske vill du följa mig på vägen?

Viktiga datum

Kontaktat vc: 1/11- 13

Telefonmöte vc: 11/11- 13

Läkarbesök/remiss: 19/11- 13

Gruppinfo sjukhus: 9/1-14

Godkänd op:  24/1-14

Godkänd av kirurg SÄS: 24/3

Besök inför op, SÄS: 7/4-14

Operation: 6/5-14 !!

MIn vikt

Startvikt: 140,7 kg

Operationsdagen: 129,7 kg

Vecka 1: 126,9 kg

Vecka 2:

Vecka 3:

Min viktnedgång

Viktmål

Under 120 kg:

Minus 25 kg:

Minus 30 kg:

Under 100 kg:

Minus 50 kg:

Under 80 kg:

Minus 65 kg:

 

Min gästbok

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014
>>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards