goodbye fat

Alla inlägg den 13 maj 2014

Av goodbyefat - 13 maj 2014 07:58

Ja då var det en hel vecka sedan jag opererades. Tiden har verkligen gått fort, känns underbart! Vaknade ganska pigg och glad idag, det är ju inte så ofta det händer. Mer nu än innan hoppas jag ju givetvis :-)

Har varit och lämnat barnen, det duggade lite ute, men det var ganska skönt att gå i. Tyckte det gick lite lättare att gå idag, inte lika trött efteråt. 


Blev köttfärsås med potatis och morot till gårdagens puré middag. Det var gott, men jag blev väldigt mätt. Lämnade lite på tallriken, dels för att jag inte orkade, men också för att jag vill vänja mig vid att lämna lite. Jag behöver inte skrapa faten rena, jag överlever iallafall. Åt en halv knäckis med kalkonost på till mellanmål, och det smakade underbart. Var lite nervös för knäckebrödet först, men det mjuknade upp jättebra i munnen, inga problem.


Nu sitter jag och äter frukost, 1 dl havregrynsgröt med 1/2 dl lättmjölk. Blir nog en liten kopp kaffe efter jag är färdig. Jag äääälskar kaffe, svart skall det vara. men efter operationen har jag inte haft ett jättesug. Märkte bara av att jag hade ont i huvudet dag 3. Tog en liten kopp och det smakade inte så bra. Nu tar jag en skvätt mjölk i, och gör det inte så starkt som jag brukar. Undra hur det kommer att gå på jobbet där det kan bli en 4-5 koppar om dagen. 


JO jag har ju då vägdag idag, då det var 1 vecka sedan mitt liv vände till det bättre! :-) Lite siffror:


Startvikt: 140,7 kg

Vikt på operationsdagen: 129,7 kg

Dagens vikt: 126,9 kg

Sedan startvikt: - 13,8 kg

Sedan förra veckan: -2,8 kg


Jag är jättenöjd! Jag har lovat mig själv att inte jämföra mig med andra och deras viktnedgång, för alla är vi olika. Jag kan ha en dålig vecka, du har en bra, men nästa vecka är det ombytta roller. Jag har ingen aning om hur min kropp kommer att svara på det jag gör, eller stoppar i mig, så jag kommer att se till mig, och bara mig.

Och jag känner mig toppen! Nästan 14 kg är borta från denna kropp, och I feel great!!! :-)


Beställde hem en personlig almenacka igår, den kommer bli så fin. jag har valt själv vad som skall finnas på sidorna, och layouten. Det var jag värd tyckte jag. Längra tills den kommer och jag kan börja fylla den med massa roliga saker. Och dagistider :-)


Igår vid hämtning på dagis:

Min dotters vän: Har du fem plåster på magen?

Jag: Ja, det har jag.

Min dotter: Visa mamma, visa!

Jag: Eh, nej, jag tror inte att det passar sig här och nu.

Vän: Varför har du plåster?

Min dotter: Min mamma har fem plåster för hon har varit hos doktorn och fått en ny mage!


Godingar :-)


Emma  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Välkommen hit!
En enorm resa har börjat, en resa med hjälp av gbp. Äntligen har jag tagit steget, och kanske vill du följa mig på vägen?

Viktiga datum

Kontaktat vc: 1/11- 13

Telefonmöte vc: 11/11- 13

Läkarbesök/remiss: 19/11- 13

Gruppinfo sjukhus: 9/1-14

Godkänd op:  24/1-14

Godkänd av kirurg SÄS: 24/3

Besök inför op, SÄS: 7/4-14

Operation: 6/5-14 !!

MIn vikt

Startvikt: 140,7 kg

Operationsdagen: 129,7 kg

Vecka 1: 126,9 kg

Vecka 2:

Vecka 3:

Min viktnedgång

Viktmål

Under 120 kg:

Minus 25 kg:

Minus 30 kg:

Under 100 kg:

Minus 50 kg:

Under 80 kg:

Minus 65 kg:

 

Min gästbok

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014
>>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards