goodbye fat

Alla inlägg den 12 maj 2014

Av goodbyefat - 12 maj 2014 10:24

Japp idag stod det morgonpromenad på schemat, skulle gå och lämna barnen. Jag gick i god tid för jag visste inte riktigt vilket tempo jag skulle orka hålla. Men det gick bra, och jag blev inte sen, snarare tvärt om. Men nu vet jag till imorgon. Kände i sista uppförsbacken att jag var lite småyr, och det förstår jag eftersom jag inte ätit något innan, bara druckit vatten som jag hade med mig. Men det gick bra. Var svettig och trött när jag kom hem, men det är ju inget nytt i min värld. Har dragit omkring på 141 kg länge, så jag vet vad det innebär att svettas och vara helt slut :-) Nu kan det bara bli bättre.


Hittat lite nya bloggar att läsa, mycket roligt! Jag gillar att läsa om människor som är i samma sits som en själv, för det får mig att känna mig mindre ensam, som att det inte bara är jag som har problem med maten, utan att det finns andra som kämpar också. Vi får följas åt, och peppa varandra!


Ringde till vc och fick en tid att ta bort mina agraffer, nästa måndag skall jag dit. Skall bli skönt, då de kliar. Men det är väll ett bra tecken på att jag läker. 


Jag satt och tänkte på lite mål och delmål. Eller det var kanske min bror som satte igång tankarna, när han frågade vad jag hade för mål. Jag kan tycka att det är väldigt svårt att sätta en tidsram på min viktnedgång, för just nu har jag ingen aning om hur min kropp kommer att reagera på operationen. Jag har inte börjat äta riktig mat än, så efter jag gjort det kanske det blir lättare att se hur mycket jag går ner i veckan. 


Mitt första delmål blir att komma under 120 kg. Jag har nog inte vägt under 120 kg sedan....ja det måste vara mer än 5 år. Jag kan inte komma ihåg. Men vi har bott i denna staden i snart 5 1/2 år, och jag kan inte minnas att jag vägt under det då. Det blir ju en milstolpe! :-) Sedan givetvis under 100 kg. Jag kommer nog att tänka lite i 10 tal också, minus 10 kg, minus 20 kg osv. Känns bra att se det lite uppstrukturerat på det sättet.

Sedan är ju viktmålet 75 kg. Som det ser ut nu! Jag har inte vägt under 80 kg, sedan...ja det kan jag verkligen inte komma ihåg. Högstadiet?? Men jag vägde 80 kg för många år sedan, och jag tyckte att ett par till kilon skulle inte vara fel. Jag är ju 181 cm lång.


Skall bli underbart att se mig själv krympa. Jag längtar!!!!


Nu blir det vila på soffan, med några serier jag missat under förra veckan.


Emma   


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Välkommen hit!
En enorm resa har börjat, en resa med hjälp av gbp. Äntligen har jag tagit steget, och kanske vill du följa mig på vägen?

Viktiga datum

Kontaktat vc: 1/11- 13

Telefonmöte vc: 11/11- 13

Läkarbesök/remiss: 19/11- 13

Gruppinfo sjukhus: 9/1-14

Godkänd op:  24/1-14

Godkänd av kirurg SÄS: 24/3

Besök inför op, SÄS: 7/4-14

Operation: 6/5-14 !!

MIn vikt

Startvikt: 140,7 kg

Operationsdagen: 129,7 kg

Vecka 1: 126,9 kg

Vecka 2:

Vecka 3:

Min viktnedgång

Viktmål

Under 120 kg:

Minus 25 kg:

Minus 30 kg:

Under 100 kg:

Minus 50 kg:

Under 80 kg:

Minus 65 kg:

 

Min gästbok

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014
>>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards